Kérjük adja meg adatait az ajánlatkéréshez! (a *-gal jelölt mezők kitöltése elengedhetetlen)
Személyhívórendszer a gyártósoron
Egy konzervgyár azzal a kéréssel fordult a Nádor Rendszerházhoz, hogy találjunk megoldást a gyártósorokon történő munkavégzés egyszerű és hatékony figyelemmel kísérésére. A problémát elsősorban az okozta számukra, hogy nem tudták ki és miért felelős a gyártósor aktuális leállásáért és mennyit áll a sor. Márpedig a gyártósor leállása jelentős anyagi veszteséget jelentett számukra, a termelés kiesés nem csak a határidők teljesítése során okozott gondot, hanem a nem teljesítésből fakadóan kötbér fizetési kötelezettségeik is felmerültek.
A megoldás
A konzervgyár problémájának megoldására egy személyhívó központ és SMS küldő egység vezérlését végző rendszer kiépítését javasoltuk.
A kialakítandó rendszer a gyártósorok állapotváltozásáról szöveges üzenetet küld adott személyhívókra és/vagy mobiltelefonokra. Az állapotváltozásokat a rendszer képes naplózni azok felelőseinek megjelölésével együtt.
A rendszer felépítése
Vezérlő szerviz
Windows Service. Feladata a kapcsolattartás a személyhívó központtal és a GSM modemmel.
Személyhívó adó
Feladata a szöveges üzenet elküldése a személyhívóra.
GSM modem
Feladata szöveges üzenet elküldése GSM telefonra.
GateWay
Feladata kapcsolattartás az RFID olvasókkal és a Windows service-vel.
RFID olvasó
Feladata az RFID kártyák olvasása és a sorazonosító továbbítása.
A rendszer működése
A hibajelzésre és a javításra kijelölt személyek egyedi azonosítóval ellátott RFID kártyával rendelkeznek a nyomon követhetőség és pontos azonosíthatóság érdekében. Az állapotjelzés folyamata a következő lépésekből áll:
Hibajelzés
- A műszakvezető a hibás soron lehúzza a kártyáját.
- A rendszer a TMK részére üzenetet küld a hibás sor azonosítójával. (pl. 3-as sor leállt).
Javítás befejezése
- A javítást végző TMK-s a javítás elvégzése után lehúzza a kártyáját.
- A rendszer a műszakvezető részére üzenetet küld (Javítás kész).
Javítás ellenőrzése
- A műszakvezető lehúzza a kártyáját (Gyártósor üzemkész)
- Ha a hiba továbbra is fennáll, a műszakvezető ismét lehúzza a kártyáját. (pl.3-as sor leállt)
- Értesítések
- Ha a sor 30 percnél (szabadon konfigurálható) tovább áll, akkor a rendszer SMS üzenetet küld egy meghatározott személynek vagy csoportnak. Amennyiben a gyártósor javítását követő 5 percen belül (szabadon konfigurálható) hibajelzés érkezik ugyanazon a soron, akkor azt a rendszer egy hibának tekinti.
Naplózás
A rendszer a következő felhasználói tevékenységeket és adatokat naplózza:
- belépés/kilépés
- üzenetküldés
- időpont
- felhasználó
- esemény
- címzett
- üzenet
A naplózott események .csv fájlba exportálhatóak.
Az eredmény
- az események pontosan és gyorsan követhetővé váltak
- a gyártósorok leállási ideje pontosan kimutatható adott időszakra vonatkozóan
- egyértelműen megállapíthatóvá válik a személyi felelősség a leállásoknál