Oldalunk a zavartalan működéshez cookiekat (sütiket) használ, ment le az Ön gépére. Ezek használatát engedélyeznie kell böngészőjében.

2011. április 14.

A Nádor Rendszerház törekszik arra, hogy mindig az egyedi igényeknek megfelelően, rugalmasan alakítsa ki szolgáltatásait. Létre hozott azonban olyan sztenderd üzemeltetési szolgáltatás csomagokat is, amelyek egyaránt támpontot nyújthatnak a legkisebb és a legnagyobb vállalkozások számára is.

 

Szolgáltatások Alap csomag Emelt szintű csomag VIP csomag
 
Telefonos tanácsadás x x x
Távoli beavatkozás  x x x
Rendszerkarbantartás  x x x
Proaktív rendszerfelügyelet    x  x
Helyszíni támogatás    x  x
Szakértői konzultáció   x x
Kiszolgálók üzemeltetése x   x
Mentő rendszer üzemeltetése  x  x  x
Munkaállomások felügyelete, üzemeltetése      x
Irodatechnikai eszközök felügyelete, üzemeltetése     x
Hibaelhárítás  x  x  x
Havi díjba foglalt mennyiségek      
Havi órakeret távfelügyelettel  5 12  24
Havi kiszállás  0 2  4
Havi órakeret helyszíni munkavégzés  0 8  16
Rendelkezésre állási időszak  H-P 8-17 H-P 8-17 H-P 8-17
Reagálási idő távfelügyelettel  1 óra 1 óra 15 perc
Megjelenési idő helyszínen    következő nap 4 óra

 

Az egyes szolgáltatási elemek tartalma:

Telefonos tanácsadás, segítségnyújtás

A felmerülő informatikai kérdések, hibajelzések telefonon történő fogadása, s amennyiben lehetséges, azonnali megoldása a beszélgetés során. Jellemzően a felhasználók mindennapi problémájára kívánunk gyors választ adni, mint például: „Hogyan tudom megnézni...", Hogyan tudom beállítani...".

Távoli beavatkozás

A telefonos tanácsadás kiegészítése oly módon, hogy a bejelentett hibát távolról bejelentkezve orvosoljuk. A hibaelhárítási tevékenységen kívül a távoli beavatkozás ellenőrző és konfigurációs feladatok elvégzését is lehetővé teszi.

Rendszerkarbantartás

A rendszer ellenőrzését (napló állományok, esetleg monitoring alkalmazás) és a szükséges módosítások, valamint frissítések telepítését foglalja magában, amelyet automatikusan, rendszeresen végzünk.

Proaktív rendszerfelügyelet

A monitoring rendszerrel rendelkező Ügyfeleinknél az általános karbantartáson túl megelőző intézkedéseket is végrehajtunk. A rendszer riasztásai és különböző értesítései alapján ugyanis következtetni lehet a jövőben várható hibákra. A tényleges meghibásodások jelentős részét így még azok megjelenése előtt kiküszöböljük.

Helyszíni támogatás

Mindig adódhatnak olyan meghibásodások, amelyek távolról nem javíthatóak. Ezekben az esetekben a Nádor szakembere személyesen, a helyszínen oldja meg a felmerült problémát.

Szakértői konzultáció

Olyan szakértői támogatás, amely során beruházási, fejlesztési tanácsokat adunk, illetve terveket készítünk. Ide tartozik minden olyan szakmai jellegű konzultáció is, amelyet más szolgáltatóval/szállítóval folytatunk az ön kérésére és érdekeinek képviseletében.

Központi IT infrastruktúra felügyelete, üzemeltetése

Rendszeresen, illetve ügyfél igény alapján eseti jelleggel végzett tevékenységeket tartalmaz. A tevékenységek nagy része távolról is elvégezhető, de ez nagyrészt függ az informatikai rendszer konkrét kialakításától. A szolgáltatás az alábbi tevékenységeket tartalmazza

Kiszolgálók üzemeltetése

  • Az IT szolgáltatások és eszközök működésének monitorozása
  • Kiszolgálók működőképességének ellenőrzése
  • Szerver operációs rendszerek működőképességének ellenőrzése
  • Vírusvédelem ellenőrzése, frissítése
  • Szerver oldali adminisztrációs és konfigurációs feladatok (felhasználók, jogosultságok, megosztások kezelése)
  • Frissítések és hibajavítások telepítése
  • Szoftver leltár rendszeres ellenőrzése, frissítése, jelentések készítése

Hálózat üzemeltetés

  • Helyi hálózat és Internet kapcsolatok működőképességének ellenőrzése
  • Tűzfalak működőképességének ellenőrzése
  • Hálózati adminisztrációs és konfigurációs feladatok

Kiszolgáló oldali alkalmazások üzemeltetése

  • Alkalmazások telepítése
  • Alkalmazások működőképességének ellenőrzése
  • Alkalmazások telepítése és konfigurálása
  • Frissítések és hibajavítások telepítése
  • Adminisztrációs feladatok ellátása: felhasználók és jogosultságok kezelése
  • Jelentések és riportok készítése igény bejelentés alapján

Mentő rendszer üzemeltetése

  • Mentési és archiválási rendszer tervezése
  • Mentési és archiválási rendszer kialakítása
  • Mentések ellenőrzése
  • Egyedi mentések készítése igény bejelentés alapján
  • Visszatöltések elvégzése

Munkaállomások felügyelete, üzemeltetése

Rendszeresen, illetve ügyfél igény alapján eseti jelleggel végzett tevékenységeket tartalmaz. A tevékenységek egy része távolról is elvégezhető, de ez nagyrészt függ az informatikai rendszer konkrét kialakításától. Amennyiben igénylik, a távfelügyeleti lehetőségek teljes mértékben kiterjeszthetők a munkaállomásokra is (akár ingyenes, open source eszközökkel), így a teljes rendszer üzemeltetés és támogatás ellátható biztonságos távoli hozzáférésen keresztül. A munkaállomás oldali felügyeleti tevékenységek az alábbiakat tartalmazzák:

Eszközök üzembe helyezése, áthelyezése

Az eszközök (munkaállomások és notebookok) működőképességének ellenőrzése

  • Vírusvédelem ellenőrzése
  • Operációs rendszer és alkalmazások telepítése
  • Operációs rendszer és alkalmazások konfigurálása
  • Frissítések és hibajavítások telepítése
  • Perifériák csatlakoztatása, meghajtó programok telepítése és konfigurálása
  • Felhasználók munkájának támogatása (problémák elhárítása, kérések teljesítése)

Irodatechnikai eszközök felügyelete és üzemeltetése

Ez tipikusan rendszeres, ellenőrző jellegű tevékenységeket tartalmaz. Hálózatos berendezések esetén az ellenőrzések nagyobb része elvégezhető távfelügyeleti rendszeren keresztül, hálózati csatolóval nem rendelkező eszközök esetén helyszíni megjelenést igényel. A berendezések magas rendelkezésre állásának biztosításához általában havi egy alkalommal javasoljuk az ellenőrzések elvégzését. A szolgáltatás az alábbi tevékenységeket tartalmazza:

  • Eszközök üzembe helyezése, áthelyezése, konfigurálása
  • Az eszközök működőképességének ellenőrzése
  • Meghajtó programok és a kapcsolódó alkalmazások telepítése
  • Meghajtó programok és a kapcsolódó alkalmazások konfigurálása

Hibaelhárítás

A hibaelhárítási tevékenység az üzemeltetési tevékenységek során regisztrált, illetve a bejelentett meghibásodások elhárítását, illetve harmadik fél által végzett javítás esetén a hiba elhárítási folyamat felügyeletét jelenti.

A meghibásodások típusából adódóan, az alábbi hibaelhárítási módok lehetségesek:

Harmadik fél felelősségi körébe tartozó hiba esetén a hibaelhárítás az alábbiakat tartalmazza:

  • A hiba jelzése a harmadik fél felé
  • Hiba javítás nyomon követése
  • Hiba javítás eredményének tesztelése
  • Javítás átvétele

Garanciális hiba esetén a hibaelhárítás az alábbiakat tartalmazza:

  • A hiba jelzése a garanciális szerviz szolgáltató felé
  • Hiba javítás nyomon követése
  • Hiba javítás eredményének tesztelése
  • Javítás átvétele

Azon gyártók, típusok esetében, amelyeknél a Nádor Rendszerház garanciális szervizként járhat el, a hibajavítást a Nádor Rendszerház szervize végzi, a vonatkozó jogszabályok és a jótállási feltételek szerint.

Nem garanciális hiba esetén (szerviz szerződéses vagy eseti megbízás) a hibaelhárítás az alábbiakat tartalmazza:

  • Hiba felderítése
  • Javítási árajánlat készítése
  • Elfogadás esetén a javítás elvégzése
2011. április 14.

A Nádor Rendszerház a hazai 10 legnagyobb rendszerintegrációs cég egyike. Elért pozíciójához méltán nagy gyakorlattal és szakértelemmel rendelkezik az IT rendszerek integrációjában és kivitelezésében. Mindig arra törekszik, hogy Ügyfelei régi és új eszközeit egységes, kiválóan működő, az igényeket maximálisan kiszolgáló IT infrastruktúrává kapcsolja össze, amely magában hordozza a jövőbeli fejleszthetőséget is.

2011. április 14.

Egy optimálisan működő – költséghatékony, egyben minden munkafolyamatot maximálisan támogató – informatikai infrastruktúra kialakítása átfogó látásmódot és nagy szakértelmet igényel. Jóllehet a szervezetek többsége működőképes az adhoc módon vásárolt és összeállított IT eszközök segítségével is, de a fennakadások, váratlan problémák a leggyakrabban a komplex szakértő tervezés hiányából adódnak. Tüzet oltani pedig mindig költségesebb és nehezebb feladat, mint megelőzni azt.

A Nádor Rendszerház több mint két évtizede arra törekszik, hogy az adott szervezet számára legoptimálisabb informatikai megoldásokat biztosítsa. Büszke arra, hogy tapasztalatát, jártasságát és kiváló termékismeretét mindig Ügyfelei javára tudja fordítani, legyen szó

  • (komplex) IT rendszerek kialakításáról
  • hálózatok kialakításáról
  • IT biztonsági megoldásokról
  • üzemeltetés megvalósításáról
  • liszenszek beszerzéséről
  • vagy éppen pályázati forrás felhasználásáról.

Mit nyújt a Nádor Rendszerház a tanácsadás keretében?

  • Interjúk segítségével részletesen felméri a fejlesztési szándékot és az elvárásokat, a fejlesztésre okot adó hiányosságokat, problémákat.
  • Az igények és tervek mentén felméri a rendelkezésre álló infrastruktúrát és a kapcsolódó munkafolyamatokat.
  • A megegyezésnek megfelelő formában javaslatot tesz az optimális, legjobb ár-érték arányú megoldásra, s feltárja a további alternatív lehetőségeket is.

Mit nyújt a Nádor Rendszerház a rendszertervezés keretében?

Új rendszerek kialakításához vagy már meglévő rendszerek fejlesztéséhez, átalakításához önálló rendszerterv vagy rendszerváltozatok elkészítését, amely nem csupán az aktuális igényeket szolgálja ki, hanem rugalmasan alkalmazkodik a jövőben várható változásokhoz is.

  • Az igények és célok felmérést, amelyből együttműködve az Ügyféllel részletes követelményspecifikáció jön létre.
  • A rendelkezésre álló infrastruktúra és a fejlesztéshez kapcsolódó munkafolyamatok felmérését.
  • Ezt követően elkészül egy projektterv, amely tartalmazza a véglegesített elvárásokat és az ehhez szükséges rendszerterv elkészítésének pontos határidőit.
  • Egyeztetett formában elkészül a rendszer megvalósításának legoptimálisabb terve.
2011. április 14.

A rohamosan fejlődő informatika világában, egyre többször merül fel a kérdés, hogy milyen módon lehetséges az informatikai rendszer üzemeltetését költséghatékony módon biztosítani. Kezdő vállalkozásoknál nagyon fontos a megfelelően skálázható rendszer kiépítése, meglévő rendszerek esetén viszont felmerül a konszolidáció és a virtualizáció fogalma.

Mi a konszolidáció?

A konszolidáció mindenhol más-más jelentéssel bír. Van, aki a munkaerő jobb kihasználását érti rajta, van, aki egységes környezetet szeretne, van, aki tervezhetőbbé szeretné tenni az informatika működését és van, aki kevesebbet szeretne költeni. Éppen ezért a konszolidáció minden ügyfélnél személyre szabott, de minden esetben közös a cél: az IT infrastruktúra átláthatóbbá és rugalmasabbá tétele, valamint az erőforrások optimális kihasználása.

A fenti cél elérése érdekében konzultációk és felmérések segítségével lehet az igényeket és munkakörnyezetet megérteni és a lehető legjobb megoldást kínálni. Az informatikai rendszereket nem szükséges egy ütemben konszolidálni. Konszolidációjuk megvalósulhat külön-külön ütemben is, például a szerverkörnyezet, a nyomtatási rendszer valamint a háttértárolók újratervezésével és ésszerűsítésével.

A Nádor Rendszerház nem konfekció-megoldásokat próbál meg értékesíteni, hanem azt a megoldást keresi meg, amely leginkább illeszkedik a meglévő rendszerhez, és a lehető legjobban megvalósítja az ügyfél hosszú távú terveit. Ennek érdekében arra törekszik, hogy egyre szélesebb gyártói, illetve virtualizációs termék portfolióval álljon Partnerei rendelkezésére.


Mi a virtualizáció?

A virtualizációnak elsősorban a szoftveres megvalósítása épült be a köztudatba. Mára szinte minden közepes és annál nagyobb vállalatnál létezik a virtualizáció valamilyen formája. A VMware és a Microsoft Hyper-V szoftveres megoldásai mellett a storage virtualizáció is számtalan formában fordul elő gyártói platformokon és azokon kívül is.

A virtualizáció a jelenleg ismert leghatékonyabb megoldás a konszolidáció megvalósítására, az erőforrások minél jobb kihasználására. Ez a megoldás lehetővé teszi egy homogén, jól menedzselhető környezet létrehozását, ezen felül a technológiának köszönhetően elérhető a költségek optimalizálása, valamint a változásokhoz való gyors, megbízható és rugalmas alkalmazkodás, legyen szó nagyobb terhelésről, távoli elérésről vagy éppen katasztrófa helyzetről.


Felmérés

A konszolidáció minden ügyfélnél személyre szabott, ezért a konszolidációs tevékenységet egy felmérés előzi meg. Munkatársaink egy személyes konzultáció és felmérés során feltérképezik az IT környezetet mind szoftver, mind hardver szinten és meghatározzák a szerver- és alkalmazásfüggőségeket.

Tervezés

A felmérést követően megtörténik az egyeztetés a fejlesztői és üzemeltetői gárdával. Sor kerül a tervezésre, melyben szakembereink szorosan együttműködve az ügyféllel, meghatározzák az esetlegesen elavult, cserére érett eszközök, a szükséges hardver és szoftver elemek valamint az elvégzendő migrálási feladatok listáját, majd javaslatot, árajánlatot készítenek az optimális infrastruktúra létrehozására, korszerűsítésére. Ezután megkezdődhet a lehető legjobb konszolidációs megoldás kivitelezése.

Migráció

A feladat oroszlánrésze és az igazán látványos fejezete tulajdonképpen itt kezdődik, melynek során a régi, „Salgó” polcos szerver rendszerek eltűnnek és lehetőség nyílik az eddig külön szervereket igénylő rendszerek egybeolvasztására. A helyet, karbantartást és elektromos energiát igénylő fizikai szerverek száma lényegesen lecsökken, átalakul az IT környezet, áttekinthetőbbé, tervezhetőbbé, jóval rugalmasabbá és nem utolsó sorban egyszerűbbé válik az üzemeltetés.

Végeredmény

A virtualizációnak köszönhetően minden szempontból hatékonyabb IT rendszer jön létre, amely nagymértékben egyszerűsíti a felügyeletet és az üzemeltetést, ezzel jelentős terhet levéve az IT válláról.